7 juni 2016

Distans med KOMplikationer + banarbete!

Just nu är det verkligen sommar. I söndags stack jag ut på en tur i ganska lugnt tempo. Hade inte riktigt bestämt vart jag skulle ta vägen men kom snart på idén att äntligen testa grusspåren utefter 40:an mot Bollebygd. Otaliga är de gånger jag suttit i bilen på väg till Göteborg eller Landvetter och sneglat på de där spåren och tyckt att de har sett härliga ut.
De var härliga. Tyvärr gick de inte hela vägen till Bollebygd. Ja, det var kanske tur för det blev en naturlig vändplats i mossen där spåren tog slut och jag kom hem i vettig tid för att få lite annat uträttat.
Här var det ingen stig kvar!
Hemvägen gick en bit på en asfaltssnutt jag har sett på Strava - där pressade jag mig för att få en tid under 8 minuter - har noterat 9:20 i ganska OK tempo(minns jag det som i alla fall) i mars och tyckte det borde gå plocka en hel del tid. Blir ju lite sur när Garmin har glömt notera grafer och bara visar snitt och totaler. Grrr...Jag har ju skaffat en app till mobilen för att ha som backup, men mobilen var dåligt laddad i lördags, så det blev inget. Nåja - jag får väl sätta PB en annan gång.
Idag firades nationaldagen med en promenad till staden med familjen, följt av en lunchbuffé på kinesrestaurang. Mumma! Se'n var man redo för lite arbete på tävlingsbanan vi ska köra på den 18-19 juni på Kransmossen. Vi röjde och fixade till lite nytt som ska bli kul att testa på träningen i morgon.Rapport kommer på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar