31 maj 2016

Hårda intervaller i härligt väder

Stämplade ut från jobbet i god tid för att cykla hem, byta om och rulla iväg till MTB-träningen. Trodde jag...Låste upp cykeln, satte mig och upptäckte att framdäcket var tomt. Jahapp...började gå hemåt men kom på att det finns ju en pump i cykelrummet. Gick dit och tryckte i lite luft. Psssss...låste cykeln, lät den stå i cykelrummet och gick ner till bussen i stället. Kom hem, bytte om och ut i garaget. Kom iväg 17:47, kändes lite svårt att hinna till träningen kl 18 då jag vet att det brukar ta drygt en kvart dit. Det tog 14:30, när jag kom fram hade ungdomarna redan dragit iväg men tränare Catharina var kvar och talade om vart vi skulle. Bara att fortsätta jaga på. Så min första halvtimmes uppvärmning klarades av på 22:30, med en snittpuls på 80% av max.
Efter den "uppvärmningen" var det så dags för intervaller runt Stenhuggarvarvet. Då ungdomarna hade tjuvstartat hann jag bara med 3 av tänkta 4 varv, men det gick ändå dåligt...varvet tar mig runt 6 min, jag gjorde mitt snabbaste varv idag 20 sek långsammare än för 3 veckor sedan. Jag som trodde jag körde snabbare. Skumt...
Nå, efter Stenhuggarvarvet rullade vi bort till en längre(c:a 4 min för mig) intervallbacke, kallad "snuttorpet". Där lyckades jag sätta personbästa - 1 sek snabbare än för 3 veckor sedan. Näst bästa var samma tid som förra PB. Se'n tappade jag 25 sek på 3:e, sista blev ytterligare 10 sek långsammare men det berodde på att jag släppte förbi en polisbil.
Summering för idag då: jodå, verkar finnas en form som börjar närma sig tävlingsbar. Det finns hopp för BCA-racet.
Dagens Garmin: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar