30 november 2014

Skönt backpass

Kanske lite svalt igår men uppehåll och inget regn på länge - då tog jag tillfället i akt. Kvart i 11 stack jag ut på en liten runda. Då jag ev. skulle få agera taxi kl 12 fick det inte bli mer än en timme men det var OK. Jag körde bort till gamla regementet och tog ett varv på återstoden av det gamla 5km-spåret. Efter ett varv där tog jag en repa uppför mördarbacken. I början var jag inställd på att jobba lite men så fort jag tog i började kedjan "rappa" så det var bara att ta det lite halvlugnt. 4:20 att jämföra med min bästa tid på 3:42. Tror väl inte att jag hade slagit 3:42 idag men något mitt emellan hade nog varit möjligt.
Sista biten hem blev skum med växeln också - då på högre växel i svagt motlut. Där ville kedjan in på en lägre växel, jag skruvade lite på handtagets justerskruv och det blev aningen bättre, bara för att senare vara nästan omöjligt på lägre växel i motlut. Verkar behövas en ordentlig insats där. Frågan är om det är en ny växel som behövs. Den fick ju en smäll i somras, jag bytte växelöra men det har aldrig sett bra ut sedan dess.
Jag ska ta mig en funderare i garaget en kväll och se om jag lyckas få till något så växlarna ser OK ut på både högsta och lägsta växeln.
Lördagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar