2 november 2014

Nu börjar vi igen!

Efter en tids tränings- och bloggningsuppehåll är det nu dags att komma igång igen. Åtminstone med träningen - bloggningen får bli i mån av tid och ork.
Jag har haft en förkylning som stört mig en tid och tänkte jag skulle vänta ut den helt innan jag började tärna igen. Nu är den "nästan" borta och blev inte värre när jag simmade i måndags, så idag blev det ett litet pass. Det blev dock på kvällen, så det fick bli en stund på crosstrainer i källaren.
Sist jag körde crosstrainer var 7 april, innan dess var det i oktober 2013. Vintern 2012/2013 innehöll så mycket CT-träning att jag hade tröttnat lite. Jag var rädd att det skulle kännas trist idag, men det gick förvånansvärt bra. Motigt i benen i början, men efter en kvart började jag komma igång.
Upplägget idag : efter 10 min uppvärmning blev det först 5x2 1-minuters intervaller på 200W resp 320W. Nästa omgång blev 5x2 30s-intervaller på 80/320W. Det var tänkt att bli 400W i max men jag sjabblade till det i inställningarna. 3:e intervallköret blev 30s 120/400 och det kändes riktigt bra. Se'n tog jag nervarvning - tyckte det kunde vara lagom som första pass efter uppehållet.
Dagens pulskurva. Snitt 159/78%, Topp 193/94%.
I morgon förmiddag blir det nog en liten simtur igen. Rätt skönt det också, även om jag tycker det blir lite långtråkigt att ligga och räkna längder.

På onsdag drar så inomhussäsongen igång. Då kör vi första passet inne i Ryahallen och cyklar runt, runt på den 200m långa löparbanan. Låter kanske trist men jag tycker det är fantastiskt roligt.
Ryahallen 8 januari i år. Jag i blåvita kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar