21 september 2014

Landsvägspremiär


Igår ringde telefonen 07:45. Rolf o Petra var på väg upp till Ulricehamn och Västgötaloppet, med sig på vägen hade de en racer som jag skulle testa. En Bianchi kolfiberracer från 2008-2009 som aldrig riktigt passat Petra.  Så den skulle jag testa för ett eventuellt köp.
Tog hem cykeln, monterade trampor och ställde in sadelhöjden, se'n var det bara att köra iväg.
Jag hade sett ut en runda på en bit över 40km, men då en viss tidspress förelåg (max 1,5 timmar fanns tillgängligt), lovade jag att vända efter 45min. Då var jag dock halvvägs på rundan så jag kunde fortsätta.  Stannade först för vatten- och fotopaus.
Ner till Seglora hade jag snittat 33 km/h i 45min.  Hemvägen tog ytterligare 45min, snittet här var 31 km/h. Totalt blev det 48 km på 90min, ett snitt på 32km/h.
Och cykeln då? Den var helt underbar och det blir affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar