23 mars 2014

Tillbaka i sadeln!

Igår monterade jag ju ihop min trogna Cube Reaction. Idag var det dags att känna på resultatet. Det var fantastiskt!
Efter den vanliga uppvärmningsrundan i skogen runt Byttorpssjön rullade jag över motorvägen och bort till Pickesjön. Planen var att köra väster om Pickesjön ner till Storsjön - min vanliga "distansrunda" som jag körde ett par gånger förra året. Det visade sig dock vara lite svårt. Det byggs ny väg i skogarna väster om Borås, så vilken väg jag än försökte så tog den slut. Det blev att återvända mot Pickesjön och föja motionsspåret runt sjön. Vid sydändan av sjön kunde jag sedan komma vidare söderut. På vägen passerade jag en del av min älskade "militärrunda" - 5km-spåret jag har haft som värdemätare och Strava-utmaning. Det spåret är nu totalförstört av nya vägen och där kommer inte sättas några nya KOM. Sorgligt.
När jag närmade mig Storsjön kom en gammal bekant obehagskänsla i högerknät krypande. Ingen höjdare när det är minst en halvtimme cykling kvar. Jag upptäckte dock att det kändes nästan ingenting om jag stod upp och trampade i motluten, så det fick bli tekniken som gällde för att komma hem. Får se hur det känns i morgon.
Trots knäsmärtan är jag ändå nöjd med dagens tripp. Jag höll lagom högt tempo och växlingarna gick som smort, vädret var fint och humöret på topp. Underbart att äntligen vara ut och cykla igen.!
Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar