2 februari 2014

Mer bekant träning

Söndag brukar såhär i vintertid betyda innecykling i Ryahallen men redan förra helgen var jag sugen på att köra utomhus. AV olika anledningar blev det inte så, men hela denna veckan har jag halvt ångrat att jag inte tog chansen att cykla ute i så härligt väder. Så idag var det dags. Förra helgen hade förstås varit enklare eftersom det då låg ett tunt lager snö över en frusen markyta. Idag, med någon plusgrad och blötsnö, var det inte lika enkelt. Dagens före påminde mer om gårdagens skidföre - bakhalt i motluten och trögt utför. Det var riktigt svårcyklat. De enda gångerna det gick någotsånär bra var när jag hittade områden med otrampad snö, c.a 5cm tjockt. Då kunde jag ta mig uppför, om jag såg till att trampa mjukt. Tog jag i och tryckte till spann jag loss och då blev det stopp direkt.
Det var alltså en rätt jobbig stund, men oj så kul. Underbart att vara ute i friska luften. Om vädret tillåter blir det fler sådana turer. Onsdagarna kommer jag dock fortsätta inne i hallen - jag tror den sortens uthållighetsträning är viktig för mig också. Det är väl som det sagts: den bästa träningen är den som blir av.

Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar