9 januari 2014

Jobbigt på löparbanan igår...

Igår var det åter dags för onsdagscyklingen inne i Ryahallen. Det var Ludvig Bengtsson som styrde upp det igår, som alltid blev det rätt tufft. 19:00 börjar det med uppvärmningsjoggning följt av styrketräning, den innebar jogging ett varv runt löparbanan - 200 m alltså - och därefter ett litet styrkeblock bestående av  2x(20s armhävningar - 20s rygglyft - 20s situps), sedan ut på liten vila/jogg igen. Totalt 4 sådana block blev det, sedan var det ett pass med ett antal varianter på plankan. Svettigt värre och träningsvärk i bröst och mage idag.
Kl 19:30 fick vi så ge oss ut på cyklarna. Efter lite uppvärmning en kort samling för säkerhetssnack - extra viktigt igår då det var minst 30 pers där igår - och sedan drog vi igång. 4st 15 min intervaller med 3 min vila emellan. Det kändes lite tyngre igår än under julledigheten - vet inte om det är stillasittandet på jobbet eller de korta(under 10 min) cykelturerna till/från jobbet som gör det men benen kändes mycket segare igår än de gjort tidigare. Jag försökte hänga på i det tempo som funkat bra de senaste gångerna men fick snabbt byta till ett lite lugnare. Det var dock inte tillräckligt lugnt, så i 3:e intervallet började jag få krampkänning i högervaden. Jag vek då ur klungan och fortsatte runt i ännu lugnare fart. Efter ett par varv lyckades jag få bukt med vaden men höll i stället på att få kramp i hålfoten. Även den lyckades jag avvärja utan att stanna och kunde sedan öka tempot lite igen. I 4:e intervallet kämpade jag i princip hela tiden för att inte få tillbaka krampen, men kunde i alla fall hänga med i ett skapligt tempo. När jag kollar pulskurvan har jag inte varit extremt högt vid något tillfälle, så det är något som inte har funkat riktigt rätt.
Nåväl - igår var en fotograf och kollega där och testfotade lite som start på något projekt han precis börjat,och jag fick två bilder av honom. Se och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar