13 oktober 2013

Härlig cykelhelg

En bekant i grannskapet har nyligen köpt sig en 29" Trek X-Caliber. På lördagsförmiddagen tog jag med honom på en grusvägstur ner till Storsjön utanför Viskafors. Vi cyklade i drygt en timma ner dit, stannade till en stund och delade på en banan och cyklade sedan hemåt igen. Vädret var helt underbart så det var totalt 2 timmars extremt njutningsbar cykling. Då kompisen är grön inom MTB fick jag ta det väldigt lugnt men lyckades ändå få honom att jobba ganska hårt.
Paus vid Storsjön på lördagen
En positiv följd av det var att jag även kunde ta en söndagstur. Tyvärr hanns den inte med förrän efter middagen och magen kändes då inget vidare. Därför fick det tänkta hårdpasset bli ett myspass. Jag rullade bort till Björbobacken via ett spår med en lurig backe som jag idag för första gången inte klev av i. Stärkt av det tog jag mig an spåret till höger om asfaltvägen upp till Björbobacken. Tänkte det skulle gå bättre än det brukar. Nu var jag som sagt inte riktigt i slag, så tempot var inget vidare. Däremot funkade tekniken bättre än vanligt och det blev endast en kort fotisättning i andra delen och avklivning först i slutet av sista delen. Skapligt - men inte bra. Hrrm...
Nå, jag fortsatte uppför Björbobacken, lugnt och metodiskt. Stannade till på toppen för en bild innan jag rullade nerför liftspåret. Det gick fantastiskt bra idag, utan några oplanerade stopp. Gick faktiskt riktigt fort på slutet och kändes bra. Kort sagt en underbar helg!
Redo att rulla nerför liftspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar