2 juni 2013

Personbästa på en dålig dag...

Idag tänkte jag jobba i lite backar, så efter en lätt uppvärmning tog jag mig an branten upp från Haléns mot utsiktspunkten vid Ryssby Klint. Jag har försökt med lite mental förberedelse för denna backe och lyckades undvika dom absoluta fartsänkningarna. Det kändes som det gick rätt bra och jag har mycket riktigt satt personbästa. Lite kul att kolla min utveckling:
Jag har lyckats bättra mig lite för varje gång jag har kört där i år. Kul!
Mindre kul blev det längre fram. Jag trampade bort mot Björbobacken för min vanliga sväng ner i skogen vid sidan av asfaltvägen, för att vända och jobba mig uppåt igen. Det kom dock av sig pga ett hiskeligt träd som låg tvärs över stigen.
Inget att Bunny-hoppa över...

Efter en stunds fundering om jag skulle lyfta cykeln över, rulla ner och vända och sedan lyfta cykeln över igen, bestämde jag mig för att hoppa över den delen och i stället vända vid detta träd. Det verkade dock som denna störning hade rubbat mmig totalt, för jag fastnade i första branten, redan innan det egentligen är svårt. Sedan fastnade jag ett par gånger på den flackaste delen, och självklart även i sista branten.
Lätt irriterad på mig själv styrde jag vidare till grusbacken och började trampa på. Det tog stopp halvvägs uppför första branten då jag valde ett spår med ett löst ytskikt på ett löst mellanskikt - plötsligt stod jag still och trampade.
Än mer irriterad trampade jag vidare. Nu klarade jag resten, men naturligtvis sätter man inga personliga rekord när man kliver av i backar som normalt går att trampa uppför.
Efter Björbobacken kände jag att det räckte för dasgen, så det blev en ganska lugn tur hem via rotbacken som naturligtvis gick rätt dåligt.

På eftermiddagen var jag sedan på Kransmossen och hjälpte till att röja banan inför racet vi kör 15-16 juni. Det ser ut att bli en bra bana om vädret håller sig. En elak pulkabacke och ett lite läskigt drop är väl det som sticker ut. Med lite fokuserad träning hoppas jag klara båda!
Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar