21 maj 2013

Mycket träning nu...

Ja, så är det med mina mått mätt. I lördags en timme i rätt hård takt, måndag en knapp timme i lite lugnare takt men ändå rätt OK. Idag fick jag chansen att träna med BCA på Kransmossen. Intervaller i backe var planen. Försökte haka på två ruskigt snabba tonåringar och en seniorcyklist. Klarade väl ungefär 10 sekunder innan dom ställde av mig...nå, jag körde på i mitt tempo men det blev ingen attack. Jag känner styrka i benen men det känns inte som den räcker så länge. Och jag vet ju att jag kan köra länge på hög puls, men det ger för dålig utdelning. Får fortsätta jobba på. Nästa träning blir ett backpass vid Haléns. Ska försöka ta mig upp minst 3 gånger, fler om jag kan. Helst ska jag slå mitt personbästa - som jag satte i lördags. Bara jag får ordning på bakväxeln eller kassetten eller kedjan, vad som nu är fel - idag när jag tog i uppför en liten brant smällde det till och plötsligt var kedjan ute på 9:ans drev, fast växelreglage och växel var på 4:an. Nästan som om växeln har flexat på nå't vis. Fattar ingenting. Efteråt körde vi en stafett och där funkade växlarna bra. Får kolla på det i morgon. Nu är det dusch och säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar