17 maj 2013

En av två är inte så illa!

Så har årets MTB-världscup startat. Som jag hoppades var de svenska damerna i en klass för sig. Tyvärr lyckades en överentusiastisk schweizisk dam förstöra dagen för sig själv och Jenny Rissveds i semifinalen, annars hade 2 av 4 tjejer i finalen varit svenska. Nu blev det "bara" Alexandra, men det räckte för en svensk seger. Hon är helt fantastisk i den grenen. Nu får vi se hur det går i den "vanliga" Cross Country på lördag.

Själv ska jag ut på en liten sväng i morgon. Värmer upp med lite småmys på vägen mot Björbo, se'n ska vi se om jag kan klara hela skogsspåret en gång. I onsdags klarade jag första branten men var då så trött att jag gjorde en idiotmiss på ett ganska enkelt parti och fick kliva av. Efter att ha hämtat andan lite där fortsatte jag vidare och klarade till min förvåning sista branten, som jag trodde var för svår för mig. Nu vet jag bättre!
Jag var även uppe på toppen av Björbobacken en gång, det gick ganska enkelt dit upp även om jag irriterande nog var tvungen att gå ner till lillklingan fram. Jag kunde nästan ha svurit på att Bosse på Sportson bytte mittklinga till en med 2 tänder mer när han luftade min frambroms...
...eller så var jag bara svag i onsdags. Det har varit lite si och så med träningen ett tag, med långhelger och försök att få med junior i MTB-leken osv. Så jag har tappat nå't hekto muskler och fyllt på med ett par av annan sort. Då blir det lite motigare, men det blir snart bättre igen. Extrahekton är bra under träning då det ger extra belastning. Och då blir det resultat av träningen. Vilket gör att extrahektona minskar - och muskelhektona kommer tillbaka. I sinom tid. Och tid har jag gott om. Visst - jag har tänkt tävla i mitten på juni, men det går som det går. Det kommer bli roligt att pröva på. Och primärmålet är att komma runt hela loppet utan att totalkrokna. Om jag kan undvika att komma sist är det en bonus. Tätstriden kommer jag inte vara i närheten av.
Så jag har inte bråttom att komma i bättre form. Bättre att ta det pö om pö och se hur långt det kan gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar