5 april 2013

Ibland blir det inte som man tänkt

Hurra, såg häromdagen att min licens är klar. I god tid före Bockaracet.
Tyvärr visar det sig att Bockaracet har ställts in. Orsaken är enligt hemsidan väder och lågt deltagarantal. Typiskt. Det var denna tävlingen som passade för mig i vår. Andra tävlingar faller bort av olika skäl, så nu blir det inget förrän den 15-16 juni då det blir race på hemmaplan, Kransmossen i Borås. Ska bli riktigt kul.

I ärlighetens namn är jag lite lättad över att det inte blev något race, då jag inte känner att jag har fått upp det rätta tempot ännu. Å andra sidan hade antagligen inte motståndarna det heller, så man kanske kunde haft en chans att komma någon plats över sistastrecket. Nå, det lär jag aldrig få reda på.

Nu hinner jag i alla fall komma igång ordentligt med träningen. När snö och is är borta ur skogarna kör jag så det ryker. De närmsta veckorna blir det lite lugnare nu när jag inte känner tvånget att vara i form inför premiärracet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar