3 april 2013

Blött, segt och smutsigt

Idag tog jag en sväng till I15 igen. Hade bestämt mig för att köra 3-4 varv för att få tillräcklig träning. Nu visade det sig rätt snabbt att underlaget var lite annorlunda idag. När jag körde i måndags var det ju på morgonen och isen som fanns var hård och bra, marken var frusen på de flesta ställen. Idag var klockan 5 på kvällen efter en dag med strålande sol, vilket innebar att det som var ren is i måndags i många fall nu var mjuk, snöliknande is-sörja som däcken skar ner i. Där det redan i måndags var lite mjukt hade nu is-sörjan försvunnit, i stället var det på många ställen ett skikt av lera som sög fast däcken. Inne i de skuggigare partierna av skogen var det dock fortfarande gott om hård glansis, så jag hade inte känt mig säker på odubbat idag. Jag tror att det blir ett pass till på dubbdäck, på lördag. Se'n är det nog dags för odubbat. Våren närmar sig, sakta men säkert!
Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar