1 april 2013

Bättre och bättre dag för dag...

Då min hustru fyller år denna fantastiska dag, fick jag lägga mitt träningspass tidigt på dagen innan besökarna kom. Efter en något seg morgon och frukost tvingades jag också begränsa mig något. Egentligen ville jag kört 3 eller 4 varv men det fick stanna vid 2.
Det var klart positivt att åka ut tidigt på dagen, innan ytskiktet hade blivit blött och segt. Tack vare det - och lite jävlar anamma - gick dagens första varv på 15:25, slakmotan på 10:04, att jämföra med 16:02 resp. 10:45 sist jag var ute. Andra varvet blev inte lika framgångsrikt då jag kroknade ordentligt en bit upp i slakmotan. Men det känns ändå bättre för varje gång jag är ute. Nästa sväng blir på onsdag, har ännu inte bestämt om det blir I15 igen eller om jag ska satsa på lite backträning vid Björbo. Tror nog det blir I15 - det är rätt nyttigt med 10 minuter slakmota. Om jag sedan plågar mig igenom 4 varv blir det nyttigt för karaktären. Så får det nog bli.
Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar