16 mars 2013

Vårpremiär...

Lite mer is och snö än de odubbade däcken mäktade med...
Eftersom solen har töat bort is och snö på en hel del sluttningar den senaste tiden - kylan till trots - närde jag en förhoppning att den öppet belägna Björbobacken skulle vara snöfri idag. Som ni ser på bilden hade jag lite fel. Det var inte praktiskt möjligt att göra några hårda försök i backarna. Rätt som man försökte var det glansis under snön och det tog tvärstopp. Jag är ändå nöjd med att jag klarade mig utan en enda vurpa. på många ställen lyckades jag också ta mig över isen genom att trampa mjukt men ändå kraftfullt. Bra teknikträning, inbillade jag mig. Fick även lite teknikträning nerför liftspåret ni ser i bakgrunden på bilden. Tyvärr tog jag inte liftspåret hela vägen - det hade nog varit enklare än den isiga backen, det insåg jag dock inte förrän det var försent.
Så det blev väl inget direkt hårt pass idag, men det var en rätt OK start på säsongen. Nu är det bara att kämpa på och sikta framåt. 4 veckor till Bockaracet!
Dagens Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar