14 mars 2013

Nästan samma pass men ändå så annorlunda

Idag körde jag nästan samma pass som i tisdags. Jag värmde upp på 40W högre nivå - vet inte varför, men det gjorde jag. Tyckte väl det kändes lite för lagom i tisdags. Resultatet idag då? Tja - ungefär samma som i tisdags. Tack vare att jag var lite snabbare i pauserna sjönk pulsen mindre, plus att jag fick 20 min nedtrampning i stället för 15. Ingen större skillnad. Känslomässigt ungefär samma, även om det var lite tyngre i början idag. Men det brukar det vara 2 dagar efter ett intensivt pass. Detta är något jag ska ha med i tankarna inför tävlingen söndagen den 14/4 - ingen tung träning efter onsdag.
Nå, nu är det sängdags. Visar pulskurvorna för tisdagen och idag som jämförelse. Inga stora skillnader, men ändå...
Tisdag. Medel 156(66%), max 193(91%)
Idag. Medel 167(74%), max 198(95%)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar