29 mars 2013

Något snabbare idag!

Idag körde jag bort till I15 igen. Var lite besviken på tempot sist, tänkte jag skulle försöka lite hårdare idag. Då jag kom iväg senare bestämde jag mig från början att bara köra två varv. Det visade sig sedan att jag gott kunde kört tre - eller fyra för den delen, det var ljust över en timme efter jag kom hem. Och tvätta cykeln gick inte. dels hade slangen frusit - inne i garaget! - och dels hann smutsen frysa fast på cykeln. Ställde in både vattenslang och cykel i garaget med värmefläkten igång, så kanske jag kan tvätta den i morgon.
För tvätta den behöver jag göra - det var bra mycket mer än barra snö och is i skogen idag...
Nå - cyklingen då? Jodå, det gick bra. Jag hade bestämt mig för att ta i lite mer och det lyckades jag med. Genomgående har jag legat ungefär 1 km/h snabbare runt varvet, vilket innebär att varven har gått knappt en minut snabbare. Med ett dagsbästa på 15:55 är det dock fortfarande långt till mitt personbästa på 13:09, och lite till för att slå Tobias Evertssons 12:40 - vilket jag SKA göra i år. Båda dom tiderna är dock satta på torr bana i höstas, det gör stor skillnad.
Nästa pass blir på söndag, då drar jag bort till Björbobacken och pressar mig uppför lite. Gör ett ryck för att höja styrkan lite kommande vecka,, se'n blir det någon lugn runda veckan därpå innan Bockaracet i Kristianstad den 14/4.
Dagens runda i Garmins ögon:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar