17 februari 2013

På gång igen kanske?

Söndag idag, det betyder cykelträning i Ryahallen med Caesar. Han brukar köra en stund, sedan prövar han runt i styrketräningshörnan medan jag kör lite hårdare ett tag. Så även idag, men då det inte var någon annan i hans ålder som körde styrka fick jag ta lite kortare. Kanske lika bra det eftersom jag inte är helt säker på om jag är frisk från förkylningen. Eller - jag vet att jag inte är helt frisk, vad jag är osäker på är huruvida det påverkar min träningskapacitet.
Nå, efter 7km på 20min hade Jr fått nog och jag drog ut på lite hårdare tag. Slängde mig in i Weijmer-tvillingarnas fartgäng, var t.o.m. framme och drog ett par varv, men se'n var det stopp. Kändes som slemmet i lungorna hindrade syret från att komma ut i blodet ordentligt.
Pulskurvan toppade på 231, ett tokryck för andra gången i rad. Frågan är om det är utrustningen som strular eller om det är förkylningen som stör? Jag avvaktar ett tag och ser vad som händer. Är det utrustningen kommer det väl fortsätta bli värre, är det förkylningen kommer det väl försvinna.
Dagens pulskurva. 231 i max???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar