6 februari 2013

Ofrivillig vila!

Jag har länge haft en liten förkylning som kommit och gått men inte hindrat mig från träning.
Efter söndagens hårdkörning i bakhjulet på Ludde och "Weijmer-tvilling 1" har jag dock haft känningar i bröstkorgen. I morse var det även trångt och lite smärtsamt i bihålorna, så det blir ingen träning ikväll.
Jag tänker att om jag vilar en vecka(eller två - gud förbjude...) nu och sedan blir frisk, har jag inte tappat jättemycket - och har lång tid på mig att komma igen. Om jag däremot tränar när jag inte är helt frisk, finns risken att det blir en mer långvarig sjukdom. Då tappar jag mer och har kortare tid på mig att ta igen det.
Och jag vill verkligen vara i bra form när snön smälter bort i mars-april.

Det var allt jag hade idag. Jag återkommer med information om hälsoutvecklingen.

2 kommentarer:

  1. Om det är du på bilden vill jag ha en dos av det du klarat också, kan behöva det ;)

    AndersK

    SvaraRadera
  2. Ledsen att göra dig besviken Anders. En gång cab, alltid cab...

    SvaraRadera