10 februari 2013

Försiktig träning

Söndag = innecykling med sonen i Ryahallen. Förkylningen som har plågat mig ett tag och stoppade träning i onsdags hade lugnat sig lite, så jag tyckte att jag i alla fall kunde sitta och rulla med i hans 20 km/tim.
Tyvärr var junior inte så sugen idag, så han slutade efter en stund. Jag ville inte lägga av så snabbt, men ville ju inte ta i för mycket heller, så jag lade mig på rulle i "seniorgruppen". Det rullade på i drygt 30, kändes helt OK. Efter en liten stund kikade jag ner på pulsklockan som visade 199! Hjälp, tänkte jag, nu pajar pumpen. Men jag kände att pulsbandet satt lite lågt så jag lyfte upp det på plats - då sjönk pulsen litegrann. Enligt dagens kurva ska jag har toppat på 225, det tror jag inte riktigt på .
Dagens skumma pulskurva. Topp på 225 = 110%
Hur som helst - det var härligt att få cykla lite igen. I veckan som kommer fortsätter jag låta bli hårdkörning, det får räcka med lite styrketräning på kvällarna. Och så ska jag se till att komma i säng vettigt på kvällarna - sömn ska ju vara bra medicin.
Jag återkommer med rapporter om hälsoläget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar