9 januari 2013

Träna eller inte?

Igår kväll var jag ute i garaget och bytte däck på min skogscykel. Har lånat en uppsättning släta däck som ska rulla lite lättare på löparbanorna i Ryahallen. Glad över detta såg jag fram emot ett hårt pass i hallen ikväll. Just nu är jag dock lite osäker. Sent igår kväll (vid 23-tiden) kom ett obehag smygande i munhåla/svalg. Det svider inte som en "riktig" förkylning, men där är en smärta som är lite odefinierbar. Lite som början på en så'n där förkylning där man måste vrida på huvudet för att kunna svälja. Jag har ju tränat många gånger i år med lite snuva och svid i näsan, men detta sitter aningen lägre och känns lite lurigare.
Nå, jag avvaktar utvecklingen under dagen. Blir det bättre kör jag som vanligt, blir det oförändrat sticker jag till hallen och känner mig för lite grannn, kör några varv i tempo och snackar med folket osv. Blir det sämre stannar jag hemma och tar en "Kakao mit Rum".
Rapport om status sent ikväll!

1 kommentar: