28 januari 2013

Småstark...

Pulsen idag: snitt 163(80%), max 191(93%)

Effektkurvorna. 2 arbetspass, avslutning lika som uppvärmning
Idag ville jag svettas lite så jag kollade lite historik från tidigare träningar. Baserat på denna historik bestämde jag mig för 2-minutersintervaller med topp på 360 W. Lite fegt kanske då jag "brukar" köra 90s-intervaller på 400W, men jag ville vara säker på att orka alla. Nu visade det sig gå så bra idag att jag knappt hörde något från den inre veklingen. Han vilar väl rösten till onsdagens pass i Ryahallen. Hur som helst - idag orkade jag hur bra som helst. Det fina med 2-minutare är ju att man får vila ut ordentligt mellan. Man tränar upp återhämtning, och även kroppens snabbhet att reagera när man ökar belastningen. Tycker det ser riktigt bra ut. Men - det är långt tills snön är borta i skogarna och crosstrainer är lite annorlunda än cykling. Därför ska jag i helgen "gräva fram" vår gamla Monark-testcykel som står begravd i pannrummet. Blir lite spännande att se hur vi ska möblera träningshörnan så TC:n också får plats, men vad vore livet utan utmaningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar