23 januari 2013

Nästan krampfritt!

Onsdag kväll och dags för några varv i Ryahallen igen. Hann dit i tid idag - missade bara ett löpvarv i början av styrketräningen. Första halvtimmen är nämligen styrketräning med fokus på bålstyrka. Situps, armhävningar, varianter på plankan. Härligt frestande på kroppen. Massor med svett men inte mycket till puls.
Efter det blev det upp på cyklarna. Idag var det kortare intervaller - 8min pass med 2 min vila. Passade mig utmärkt - när krampen kom krypande var det mindre än minuten kvar, så det gick härda ut. Ett par vilor fick jag ta ståendes mot en vägg för att sträcka loss vaderna, men se'n gick det bra att köra igen. Så det blev en bra träning. Totalt 33 km vilket alltså blir 165 varv. Och inte blir det långtråkigt - och man blir inte yr. Det är ju raksträckor  på varvet.
Inalles blev det 6 8min-intervaller. Därefter skulle det köras ett antal 30s-pass med 30s vila mellan. Dessa pass skulle man trampa så fort som möjligt på låg växel. Jag körde ett så'nt pass men se'n sa vaderna stopp.
Är ändå nöjd med att jag tog mig igenom hela träningen. Men det var ju tack vare att det var korta intervaller. Hade vi kört 12:or hade jag varit rökt som vanligt...

Känner nu en lite svidande känsla i halsen, hoppas inte det är någon värre förkylning som är på g. Tar mig nog en liten "Kakao mit Rum" i rent medicinskt syfte medan jag tömmer diskmaskinen.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar