30 januari 2013

Krampfritt - nästan...

Dagens pulskurva. Lugnt i pass 3 och 4. Snitt idag 162 (79%)
Onsdagkväll betyder cykling inne i Ryahallen. Börjar kännas som en tradition snart - ikväll var 5:e gången i sträck jag var där. Det har ju gått olika bra men någon typ av problem har jag haft varje gång. Det har framförallt handlat om kramp av olika slag. Till kvällens pass hade jag förberett mig bättre - sett till att jag hade vätska i kroppen, ätit ordentlig lunch, fyllt på med kvällsmat osv. Kanske var det detta som hjälpte, kanske var det slumpen, kanske var det för att jag hittade grupper som höll lagom tempo. Jag klarade mig i alla fall igenom första 14 minuter långa intervallet utan kramp. Efter pass 2, som var 12 minuter, fick jag göra ett stopp och sträcka ut vaderna lite. Det tredje passet - 10 minuter - lade jag mig i en grupp som rullade på lite lugnare och lyckades trampa bort krampen helt. Se', kom den inte tillbaka förrän i slutet på pass 5. Av och stretcha igen. När sedan pass 7, som skulle vara 4 minuter långt, drog igång missade jag alla grupper som kunde vara lagom för mig, så jag fick ett tokryck och hängde på ett ungt tvillingpar som laddade på runt banan i 40 knyck. 3-4 varv orkade jag med, se'n kändes det säkrast att släppa. Jag hann få fin mjölksyra i låren på den stunden, men krampen försvann totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar