21 januari 2013

Kraftfull seger över den lille veklingen!

Dagens pulskurva - snitt 172(86%), topp 197(98%)

Effektkurvor - arbetspassets snitteffekt 284W
Kvällens pass på crosstrainern skulle bli hårt, hade jag bestämt. Jag villle dock göra något annorlunda än intervall, så jag gick in för lite mer kontinuerlig, ganska hög last i stället. Blev rätt bra. Den lille inre veklingen kved om att jag skulle ge upp halvvägs genom lastpass 1 - det är där pulsen är uppe nära 190 efter knappt 25 minuter - men jag lyssnade inte. I stället tog jag ett likadant pass till. Det gav resultat - när lastpass 2 var slut sa rösten "skippa nedvarvningen, klockan är mycket" men jag vägrade lyssna på det också. Och jag kom igenom även nedvarvningen. Känns riktigt bra nu. Tröjan och handduken var blöta som om jag hade haft med dom i duschen, men där har jag inte varit ännu...
Jag är alltså nöjd med kvällens pass. I morgon vila, onsdag åter inomhuscykling. Med klossarna relativt långt bak, plus att jag ska försöka hålla ett öga på pulsklockan och hålla mig under 180. Vore kul om man kunde klara lite längre sammanhängande cykling utan stopp för att räta ut krampande fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar