9 januari 2013

Kanske inte bara klosspositionen...

Har precis kollat pulsdata från cyklingen. Tvyärr missade jag starta pulsklockan i början, så man ser inte hur snabbt jag ökade pulsen. Man ser däremot var pulsen har legat under de 29 minuter jag har loggat. Säga vad man vill - jag håller inte igen...(min maxpuls är ca 200 slag/min)
29 minuter, snitt 178 (89% av maxpuls). Första tolvan ett snitt uppåt 95%

Så det kanske inte bara var klossarnas plats under foten som gav krampen. Fast jag kände mig inte så trött. Visst - jag fick slå av i slutet men det var väl inte helt otippat. Svårt att hitta rätt takt. Nästa onsdag ska jag försöka se till att hålla mig på undersidan av 180 till sista minuten - om vi kör tolvor igen. Kör vi fyror blir det järnet hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar