2 december 2012

Vem vann egentligen idag???

Efter en bra helg där jag fått mycket uträttat blev det slutligen en stund på Crosstrainern ikväll. Jag tyckte det var dags att tänja på gränserna lite, trotsa den inre veklingen och försöka pressa mej igenom lite tunga laster. Jag vet ju att jag klarar 90s-intervaller på maxlast, så nu förlängde jag intervallerna. Lastintervaller på 400W i 120s, vila 200W i 60s. Av programmeringstekniska skäl innebär det att man får 3 sådana omgångar på ett pass, som då blir 10 min långt. Efter 20min snäll uppvärmning blev det ett 10min-pass enligt ovan. När det var slut ville den veke förstås att jag skulle lägga av helt, men jag drog då ner lasterna i programmet till 380W resp 180W och körde igång igen. Det blev lite för mycket - när jag kom in på 3:e 380W-passet kändes det först inte alls tungt, så jag trodde verkligen jag skulle klara det. 1 minut senare var det tvärstopp. Jag försökte sänka lasten men hur mycket jag än skruvade ner ville benen ingenting. Bara att gå av, notera värdena och bryta ihop en stund innan jag klättrade upp på maskinen igen för 10 minuters nedvarvning.
Lustigt nog känns det inte särskilt mycket i benen nu, en timme senare. Får väl se hur det känns i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar