17 december 2012

Hur man ger sig själv möjligheten att orka kämpa

Förra veckan började jag under en ny typ av styrketräning för att försöka få lite balans i lårmuskulaturen - jag nämnde träningen och dess orsaker i mitt förrförra blogginlägg. Som följd av den nya träningen har jag haft trötta lår och fick ge upp mina försök till intervaller på luciakvällen. Vis av detta har jag legat lågt ett par dagar och nöjt mig med att köra mina jägarvilor och plankor. Idag tyckte jag dock det var dags att få lite fart på gubbfläsket igen och gav mig åter på några 90s-intervaller med 380W som toppeffekt. Dock körde jag med lägre viloeffekt för att verkligen ge chansen till återhämtning. Detta funkade fantastiskt bra och jag klarade de 5 passen utmärkt. Pulsen toppade på 197-199 och jag höll en snittkadens på 76. Nästa pass körde jag 40W lägre, dvs på 60/340 W och det gick riktigt bra. Här låg jag lite lägre i kadens - 67 - och fick då lite mera segdragning. Pulsen var ändå uppe och toppade på 193-194, så det var inga mespass.
Den lille veklingen var framme och viskade lite redan under andra 380W- passet, men idag var det inte särskilt svårt att jaga bort honom. Kändes faktiskt riktigt bra!
Dagens pulskurva. Snitt 171 slag/min(85% av max).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar