24 november 2012

Långt, lugnt CT-pass

Ville egentligen cyklat idag, men omständigheterna ville annorlunda. I stället blev det ett pass på crosstrainern.  Tog det normala uppvärmningspasset men förlängde det från 15 till 60 minuter. Det innebar att respektive effekt-
Dagens upplägg var en vågkurva på 200W - 280W.
Dagens pulskurva.
stapel blev 6 minuter lång. I praktiken gav det en uppvärmning på 12 minuter, och när effekten sedan gick upp till högsta läget klättrade pulsen raskt över 180slag/min (90%). resten av passet häll sig sedan pulsen över 180, utom vid lägsta effekten. Jag försökte dock kompensera den låga lasten med en högre kadens och lyckades se till att jag bara droppade ner till 177-178. Näst sista passet var jag dock lite ofokuserad och sjönk lite lågt. Avslutade dock med en spurt, sista 5 minuterna gick i 100-kadens utan att det kändes så värst tungt. Totalt sett alltså ett riktigt bra pass med snittpuls på 178.
Jag lovade för ett tag sedan en bild på min träningsplats - här kommer den:
På den kullvälta stolen visar laptop:en världscupen i MTB. Bra inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar