18 oktober 2012

Tredje passet - perfekt balans

Sitter nu och lugnar ner mig efter mitt tredje träningspass enligt vinterplanen. Även detta pass inleddes med 20 min varierande effekt, idag höll jag lite högre takt och fick lite bättre pulslyft. Ska inte vara för snällt - då är ju kroppen inte beredd när det blir dags att ta i.
Därefter blev det 8 min intervall, 80/400 W med ett tempo som låg någonstans mellan söndagens och tisdagens träningar. Det verkar ha varit väldigt lagom - redan det tredje höglastpasset kändes lite jobbigt, efter alla 5 värkte låren så jag nästan trodde jag hade dragit sönder något. Jag fixade snabbt till ett nedvarvningspass, bara 5 min långt men ändå något för att lugna lårmusklerna. Det funkade - när jag nu sitter här och skriver har jag bara den stickande, brännande känslan som talar om att musklerna har fått smaka mjölksyra. Känns riktigt bra.
Får se vad det blir för träning i helgen - det vore nog bra att göra något lite lugnare som varar lite längre. Min Cube är f.n. i bitar, så någon skogstur blir det inte - får se vad vi hittar på.
Nu ska jag i alla fall lägga mig och sova gott - hoppas jag, kan vara lite lurigt att somna ibland när man är hög på endorfin...
Dagens pulskurva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar