28 oktober 2012

En kall men solig söndag

I fredags blev jag klar med lagerbytet i baknavet på min Cube. Med en skinande sol var det ofrånkomligt med en cykeltur idag. Jag hade bestämt mig redan igår och ställt klockan på 8:30. Hade jag kommit ihåg att det var sommartid skulle jag ställt den på 7:30...
Nåväl, efter frukost drog jag på mig dubbla par strumpor, joggingtights+cykelbyxor, dubbla cykeltröjor, mössa under hjälmen och handskar. Rustad för kylan var det sedan dags för MTB-cykling. Dagens mål var 5km-spåret vid I15. Efter 2 veckors styrketräning hoppades jag att backarna skulle kännas lätta och att jag skulle kunna slå mitt personbästa. Så blev det inte. Den kalla luften kändes inte alls bra i bröstet idag, så jag förmådde inte riktigt ta i och plåga mig ordentligt. I stället hade jag en härlig stund i härligt väder, även om det var lite svårt att se stigen under alla löv ibland. Efter ett varv åt vardera hållet kom smärtan i högerknät tillbaka, så jag styrde kosan hemåt med en lätt oro. Ska detta bli ett återkommande problem? Jag trodde smärtan var borta? Har jag kanske fel körställning? Jag köpte nya skor i höstas - har jag fått klossarna för långt fram? När det gjorde för ont att trampa klickade jag ur högerfoten och trampade med hålfoten i stället, då gick det bra. Kanske jag slipper få ont om jag har klossen riktigt långt bak? Får se hur det blir med den saken i vår - jag ska flytta klossarna bakåt och så hoppas jag att en lång vinter utan cykling ska ge det en chans att läka ut ordentligt.
Dagens tur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar