16 september 2012

Underbar helg!

Denna helgen har verkligen varit bra. Igår förmiddags åkte familjens damer till Gällstad för en liten inköpsrunda, då tog jag med mig Junior på en tur i skogen. Vi åkte till min favoritbacke, som jag förra året kallade rot- och teknikbacke. I år känns den inte lika svår, men för en 10-åring som bara precis passerat nybörjarstadiet är den en rejäl utmaning. Döm om min förvåning när han tog den stadigt och fint nerför. Uppför var en annan femma, men tids nog ska han nog klara den.
Idag fick jag chansen att åka ut själv, det blev en tripp till Bjöbobacken. Hade oflyt med greppet idag - kanske delvis för att jag fyllt på lite mer luft - och gick bet på berget vid alla försök. Trots det är jag nöjd med turen. Det var dock lite sent att sticka ut vid kl 18 - det var väldigt skumt och lurigt i skogen framåt slutet. Det märks tyvärr att vi närmar oss slutet på sommartiden.
Dagens karta och puls:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar