30 september 2012

Nu har även Junior debuterat!

The Lindahlers

Igår kördes sista deltävlingen i Västgötacupen. Eftersom Cykelgalningen hade lyckats bärga segern i H50-klassen, ville jag gärna se prisutdelningen. Denna hölls i Hallby idag och föregicks av den traditionella avslutningsstafetten. Jag var rädd att det skulle kännas för långt med en timmes bilfärd bara för en prisutdelning, så jag föreslog för min bror att vi skulle ställa upp i stafetten tillsammans med våra söner. Detta tyckte alla var en rolig idé, så idag ställde vi upp mot 31 andra lag. Anders tog startsträckan, som visade sig bli 2 varv lång, sedan körde vi alla i tur och ordning, 1 varv i taget. Det var fantastiskt roligt men otroligt jobbigt.
En äkta Cykelgalning
En Cykelgalnings son
Det blev väldigt intensiva varv, då banan var endast 1,5 km lång. Pulsen hann aldrig upp för att matcha kroppens behov, så man körde på mjölksyra med blodsmak i munnen. Mellan varven hade man tid att vila, så när det var dags igen var pulsen i botten igen och musklerna fick göra vad dom kunde utan syre. Lyckligtvis var banan av rätt snäll karaktär, så det gick bra. Perfekt intervallträning. Ska bli intressant att se Anders pulskurva, för han bör ha hunnit upp i maxpuls på andra varvet.
En cykelgalnings brorson
En Cykelgalnings lillebror

Min käre son kom nog inte upp i några höga pulsvärden, men roligt hade han. Jag tror det precis rätt tävling att köra som första lopp. Nästa år hoppas jag vi kan åka iväg på ett par deltävlingar i Västgötacupen tillsammans. Fram till sommaruppehållet kan han fortfarande köra i nybörjarklassen - det kan vara bra så han får känna på ett par tävlingar där han har en chans mot motståndet. Efter sommaren, när han har blivit för gammal för nybörjarklassen, kan det bli svårare. Men vi får hoppas att våren 2013 blir lite varmare och torrare än årets vår, så kanske han kan få lite styrka i benen.
Han trampade på bra idag i alla fall!


Mina Garmindata och bansträckningen från idag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar