18 september 2012

Alternativ träning...

Nu börjar den mörka årstiden komma smygande. Är himlen molnig är det inte ett dugg lockande att ge sig ut i skogen kl 6 på kvällen. Därför avstod jag från MTB-träning idag och tog i stället en liten löptur. Det kommer väl att vara så framöver nu - löpning, Crosstrainer m.m. under veckorna och möjligen lite MTB på helgerna. Känns tungt - börjar redan längta lite till våren. Bara drygt ett halvår kvar...

Nej, nu ska jag inte vara dyster. Dags att börja planera vinterns träning, kanske försöka lägga upp ett program med klara mål? Jag vet ju att jag till nästa säsong vill ha mer kraft - konditionen känns däremot inte som ett problem.

Så, hur ska man tänka då? Jag kan börja med några olika varianter:
- Intervallpass Crosstrainer. För benstyrka. Finns bra program.
- Styrketräning med bl.a. jägarvila, utfall, plankan. För styrka i ben och bål.
- "Distanspass" Crosstrainer - längre pass med variation i styrka men inga jättehöga toppar. Finns bra program med lite variation. För att upprätthålla kondition.
- Löpning - kondition och styrka.
- Tja - får se vad jag kommer fram till mer. Det lär väl bli variationer i styrka och tid, liksom kombinationer. Om det blir bra bör jag kunna köra högre effekter i februari/mars än nu i oktober. Men det får vi se.
Dagens löppass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar