7 augusti 2012

Höstpremiär med Ymer

Som ett säkert tecken på att sommaren börjar närma sig slutet(om den överhuvudtaget började i år...) var det ikväll säsongspremiär på MTB-träningen med Ymer. Tränare Lena hade lagt info om det på hemsidan i förra veckan och jag hade postat en länk till den infon på Facebook. Ändå var vi konstigt nog bara 4 pers idag - förutom mig och Lena var det Amanda(17 år), dagen till ära på lånad cykel, och Jonatan(12 år). Att vi inte var fler kan nog till viss del tillskrivas vädret - det hade regnat hela dagen, men eftersom jag hade kladdat på Facebook kände jag mig tvungen att åka dit. Det ångrade jag verkligen inte! Visst föll det lite regn emellanåt och visst blev vi och cyklarna grymt skitiga, men det var ändå sååå himla kul. Jonatan körde först, jag hängde på, damerna kom sedan. Jonatan hade ett imponerande tempo nerför, däremot märktes det i motluten att jag än så länge har ett övertag. Den allra tydligaste skillnaden kom dock när det blev lite tajt och trixigt mellan stenar eller över en metallspång - där blev jag snabbt efter för att jag är feg. Behöver mer träning, helt enkelt. Därför ska jag försöka vara med på så många träningar jag kan i höst.
Totalt sett en riktigt trevlig kväll med lagom sparring. Ser redan fram emot nästa sväng.
Puls- och GPS-data här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar