11 juli 2012

Försiktig träning med lätta problem

I lördags var jag ju ute med vännen Calle på en alldeles underbart rolig tur i skogen. Under vissa delar av den turen kände jag lite smärta i högerknät. Inget som hindrade mig, det kändes bara lite ont som en nerv som blev lite klämd. Kände sedan av det när jag cyklade till och från jobbet måndag och tisdag, så när jag igår skulle ut på ett pass tänkte jag det var bäst att ta det lite försiktigt. Jag ville ändå veta hur lång tid det tar att köra upp till Ymergården så jag kan planera kvällarna och slipper ta bilen till tisdagsträningarna i höst, så jag tyckte det verkade som en lagom "mjuk" tur. Det var dock en hel del uppförsbackar ändå, och i varje motlut gjorde det ont. Så direkt det lutade lite grand sjönk farten till nästan ingenting och jag fick dra runt på bara vänsterbenet. I brantaste backarna nära Ymergården var det som en kniv skar i högerbenet om jag försökte ta i. Inte den skönaste upplevelsen direkt.
Idag när jag cyklade till och från jobbet var det i alla fall inte värre än samma tur igår, så det verkar inte som jag förvärrade situationen. Kan kanske ändå vara läge att vänta ett par dagar innan nästa cykeltur, så nästa träning blir väl ett pass löpning i stället.
Infon från Garmin här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar