8 juni 2012

Statusrapport om näs-situationen

Var uppe på sjukhuset idag, på Öron/Näsa/Hals. Dom kände i och på näsan, tittade i och på näsan, kände lite till i och på näsan, tittade lite till i och på näsan. Därefter konstaterade dom att om något är skadat handlar det bara om de mjuka delarna. Näsbenet är oskadat. Snedheten är såpass liten att inte ens de som känner mig tänker på den. Jag hade nog inte ens reagerat själv om det inte var för att jag tyckte glasögonen satt på sned i onsdags kväll. Då inget annat är skadat och jag andas obehindrat, finns det inte så mycket som går att göra. Dessutom vill man i så fall vänta minst 5 dagar så ev. svullnad går ner. Jag fick därför en tid för återbesök på tisdag. Har näsan rätat ut sig innan dess kan jag ringa och avboka.
Jag är inte överraskad. Det är som sagt en vädligt liten snedhet, men jag är ändå säker på att näsan inte såg sådan ut innan. Fast vem vet - kanske har det alltid varit så utan att jag har tänkt på det? Så har jag bara sett det nu för att det gick som det gjorde i onsdags? Jag har ingen aning, men det är inte jätteviktigt. Antingen rättar det till sig, eller så gör det inte det. Jag har i alla fall fått det undersökt. Hade ju varit rätt dumt att inte kolla.

2 kommentarer:

  1. Joakim Sundén8 juni 2012 kl. 14:03

    Perfekt tillfälle att skaffa linser för att undvika irritationen över snea linser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att optikern ska ringa mig på måndag för att diskutera kontaktlinser. Jag skojar inte!

      Radera