20 juni 2012

Ännu en sväng i skogen :)

Ikväll skulle Ymer-gänget åka till Slottskogen och träna på SM-banan. Jag kände inte riktigt för det, så jag tog en tur här hemma tidigare på dagen. Stack ut strax efter kl 15 och öppnade rätt hårt. Det kändes bra, så jag fortsatte hårt. Efter 7,5 km testade jag lite nya spår, bla med en låååång spång som jag klarade galant. Kom en till lite senare som också gick bra. Gäller bara att komma upp på dom. Jag är inte rädd för dom längre i alla fall. Efter en stunds körning på de nya spåren - såg ut att vara en enduro-slinga - blev spåret plötsligt bekant. Det var ett av DH-spåren i Björbobacken. Efter det blev det klättring på gamla bekanta backar bort mot Almenäs. När jag kom runt till foten av slalombacken funderade jag på en sväng upp, men tyckte inte det behövdes idag. Jag ska nog få lite mer kraft i benen igen först.
Summering: ett bra pass på lite under 1½ timme, som kändes bra hela tiden. Tror nog jag ska komma i bra form ganska snabbt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar