3 maj 2012

Lite cykellek

Idag fick jag med junior på MTB-träningen. Jag lovade att vara med i hans grupp, det ville han gärna. Det passade mig rätt bra att göra så idag, eftersom jag inte direkt kände mig helt återställd efter tisdagens urladdning i Kvänum. I början gled jag runt långt bak i gruppen tillsammans med sonen, se'n gjorde jag ett mini-ryck för att se vad kroppen tyckte. Den var inte överförtjust...

Efter knappt en timma samlades hela gänget - nybörjare, juniorer, elitåkare, seniorer och motionärer. Anki delade in oss i lag, varpå vi körde lite "stafett". Då kunde jag inte låta bli att ta i lite - hornen kommer alldeles för fort i så'na lägen. Det blev snabbt mjölksyra och turboflås, men det kändes rätt gott efteråt - nästan som om jag fick blåst bort lite slagg ur musklerna. Fantastiskt mycket folk på träningen, flera nybörjare som visade riktigt gott gry. En underbar afton, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar