31 maj 2012

Fortsatt träningsfritt

Börjar kännas trist det här. Senaste träningspasset var löpträning förra tisdagen. 11 dagar sedan senaste MTB-träningen. Blir förmodligen inget ikväll heller. Sonen har avslutning på killkören och det finns nog risk att det drar ut för länge på tiden för att vi ska hinna upp till Ymergården. Jag är inte helt i form heller, så det passar väl rätt bra att ta det lugnt.

Som jag nämnde senaste inlägget har jag haft ont i halsen. I lördags utvecklades det till att även beröra magen. Jag fick väldigt bråttom hem från speedwayen på Ullevi och fick sedan hoppa över Cheer-poängberäkningen på söndagen. Lyckligtvis fanns det folk som kunde ta över. I tisdags drabbades både fru och dotter av samma effekt i magen, hustrun är fortfarande inte i ordning. Dom två har dock inte kräkts, men illa har dom verkligen mått. Jobbig influensa vi har. Jag snyter blodblandat på morgnarna och magen känns orolig emellanåt. Så cyklingen får vänta ett tag till, tyvärr.
Men OM vädret är fint ikväll, och OM körens avslutning ser ut att bli färdig tidigt, så kanske jag åker upp med grabben ändå. Jag kan cykla runt med nybörjarna - det blir en mjuk återstart på tränandet och kansake en puff i rätt riktning för kroppen så den här skiten äntligen försvinner.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt när det blir såhär :/ Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Det känns betydligt bättre idag, som jag nämnde i dagens inlägg.

      Radera