3 april 2012

Pendelcykling med stopp för armträning

När jag cyklade till jobbet igår morse fick jag plötsligt stanna då det var tomt i bakdäcket. Fyllde däcket och kom fram till jobbet. När jag sedan skulle hem fyllde jag däcket med luft - och kom hela vägen. Det, plus att vi hade en massa annat för oss på kvällen igår, gjorde att jag glömde laga punkan. Alltså fyllde jag däcket igen innan jag cyklade iväg idag. När jag var framme vid centralbron var det dags för påfyllning. Tryckte i "lite lagom" så jag skulle klara mig resten av vägen. Pyttsan! När jag var över bron var däcket i det närmaste tomt igen. Hrrmpf! Okej - ett stopp till och så tryckte jag i 120 tag - däcket var nu väldigt välfyllt. Det var ju tur - då kom jag faktiskt nästan 100m. Det blev avsittning och promenad sista biten.
Nu sitter jag här och funderar - kan det vara så att däcket håller luften bättre när det är varmt? Får väl se i eftermiddag när jag ska hem. Får väl se till att inte lämna jobbet för sent - jag kan ju behöva gå hela vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar