27 mars 2012

Alltid är det något...

Jag gick ut i garaget på kvällen för att fixa hustruns pendlarcykel. Snabbt fixat, passade sedan på att montera skärmarna på hennes nya Trek. Också ganska snabbt fixat. Inte jättesnyggt, men ska väl skydda henne från de värsta vattenspruten när vi är ute på tur.
Se'n hängde jag upp min Cube i mekstället för att smörja upp inför morgondagens planerade träningspass. Lät lite skrapigt från bakbromsen så jag kom på att jag skulle kolla beläggen. Det var ju en intressant upplevelse...ena belägget var helt slut, såpass att även det lilla fjäderblecket som trycker beläggen från skivan hade slitits ner. Det förklarar ju missljudet. Så blev det ingen träning i morrn. Får ta en sväng till lämplig cykelaffär och få tag på belägg i stället. Typiskt. Ringer väl runt under dagen och kollar - kan ju cykla förbi lämplig affär på väg hem från jobbet, så blir det minimal tidsförlust. Vem vet, jag kanske hinner träna också. Beror på hur lätt det går att få dit nya belägg. Har ju aldrig gjort det förut.
Jag kollade beläggen fram också - dom såg bra ut, men låsskruven satt hårt och var i mjuk aluminium så den behöver jag byta ut. SUCK...Det var när jag skulle lossa skruven som det gick illa, med samma nyckel som hade fått ett bra tag i skruven bak. Det var en 2,5mm insex. Jag prövade med 7/64 i stället, den fick jag i så den tog tag. När jag hade kollat beläggen och drog fast skruven igen kändes det dock som den slirade lite igen, så jag får nog försöka få tag på en ny skruv. Typiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar