27 februari 2012

Nya rötter...

Var med dottern hos tandläkaren idag för kontroll att allt går som det ska med tandställningen - vilket det gör. När vi skulle därifrån bad jag "tandis" titta på en tand jag hade lite konstiga känslor i vid borstning. Han tittade och kände ett par minuter - sedan såg han till att jag fick en tid idag...
Halv tio på förmiddagen var det så dags för en dryg timmes underhållning med urborrning av gammal lagning, friläggning av rotkanaler, nedslipning, bakteriedödande medel och till sist en tillfällig fyllning medan en annan bakteriedödare gör sitt. Rotfyllning var namnet - tanden jag hade problem med var helt död, visade det sig.
11 timmar senare känner jag inga men av ingreppet. Det är bara den nedslipade tanden som känns lite skum. Jag som trodde att en rotfyllning var läskig! Men det var den säkert förr i tiden, innan dom hade så bra bedövning osv.

Om 2 veckor ska jag dit igen för färdigställande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar