13 januari 2011

Bättre och bättre dag för dag

Den gamla klyschan passar bra ibland. Turen ner till Stadshuset kändes idag riktigt lätt och enkel, precis som faktiskt backen hem gjorde igår. Antagligen är det förkylningen som börjar släppa greppet om mig - för det kan ju inte vara så att jag börjar bli tränad. Den lilla snutten varje dag kan väl inte hjälpa?
Fick lite extra motion igår igen - det hade kommit 3-4 cm snö natten till onsdag. Lyckligtvis var hustrun sjuk - fast hon hade kanske svårare att se det positiva i det - så jag behövde inte skotta innan jag cyklade till jobbet igår. Kunde spara det tills jag kom hem, men då fick jag i alla fall 15 minuter extra. Måste ju vara bra att få det i direkt anslutning till hemcyklingen, då blir ju totala "passet" en halvtimma i stället för en kvart.
Nå - när temperaturen klättrar en 5-10 grader över nollan ska jag försöka se över möjligheten att förlänga turen hem. Ett alternativ kan ju vara att byta till cykelkläder på jobbet, cykla hem och byta cykel och sedan direkt köra ut i skogen. Tar jag då en 45-minuters tur runt Rya Åsar är ju totala träningspasset en hel timma. Blir bra.
Och nu när jag har skrivit om det på bloggen blir jag tvungen att fullfölja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar