29 december 2010

Jomenvisst går det åt rätt håll!

Nog är jag på bätt- ringsvägen alltid. I morse var mina hals- problem reducerade till en lätt svidande känsla. Fortsätter utvecklingen åt samma håll ska jag nog kunna plocka fram cykeln nästa vecka. Tills dess får jag nöja mig med en liten bild på den. Bilden är från november men enda förändringen sedan dess är dubbdäcken - och dom syns ju ändå inte...
Cykeln är en Giant XTC från 2002 som jag ärvde av brodern när han köpte nytt inför 2010. Den var inte helt frisk då men med nya ledlager - inpassade i alltför stora lagersäten med en uppklippt Norrlands Guld - går den numera rakt fram även när man trampar ordentligt. Tyvärr är stötdämparleden också slut och där var godset uppslitet på ett sådant sätt att det inte riktigt gick rädda ens med Carlsberg(kompisen som hjälpte till ville inte offra en Norrlands Guld till - den var ju pant på), så den kära jätten har gjort sin sista tur i skogen och tjänstgör nu som pendlarcykel.
I skogen gäller numera den Cube Reaction som ligger som bakgrund på bloggen. Hardtail visserligen, men oj så lätt! Har bara hunnit med ett par turer på den men det var riktigt kul. Kan inte snön försvinna snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar