3 januari 2017

Årets första tur, dubbdäcksinkörning

Årets första tur blev en härlig upplevelse. Solen sken, det var helt vindstilla och några minusgrader. Planen var ju att ta det lugnt och hålla nere pulsen, så det gjorde jag. Set var 25 km kvar att köra in dubbdäcken så det blev asfalt ut till Sandared och vidare ut via Sandhult till Bredared, därifrån gick set sedan hemåt. När jag nästan kommit ut till Alingsåsvägen vek jag in på en stig ner mot Hestra IF:s spårområde. De hade dragit igång snökanonerna men det var inte mycket snö ännu, gott om plats att köra runt. Öster om klubbhuset åkte jag sedan lite skön singletrack hemåt. Skön avslutning på en fin mysrunda.
Nu är dubbdäcken inkörda så fortsättningsvis blir det grusväg och stig på mina rundor. Nästa pass blir torsdag - ser redan fram emot det!
Paus för telefonsamtal. Blev kallt om fingrarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar